Redakcja

Opublikowano przez

Redakcja Portalu DLA KONTRASTU jest strukturą w pełni otwartą. Jeżeli czujesz, że to odpowiednie miejsce dla Twoich tekstów, jakąkolwiek dziedziną kultury byś się nie interesował, pisz na portal@dlakontrastu.pl!

Pracują z nami:


akdAdam Karol Drozdowski
– studiował na dwóch warszawskich Akademiach, z czego na Teatralnej ukończył Wiedzę o Teatrze, a na ASP nie ukończył Scenografii. Zajmuje się jednym i drugim, z czego teatralną praktyką z pasji, a krytyką zawodowo. Regularnie współpracuje z miesięcznikiem „Teatr” i sporadycznie z innymi periodykami, prowadzi warsztaty, m.in. z teatropisania i form gestu plastycznego, redaguje gazety festiwalowe, pracuje z młodzieżą. Zainicjował i współorganizuje powstanie kwartalnika teatralnego „IDEO-GRAM”. Po godzinach zajmuje się liderowaniem i rapowaniem w zespole muzyczno-przyjacielskim DLA KONTRASTU. W Portalu jest redaktorem naczelnym.

——————–

anitaAnita Kurdziel – studentka muzykologii II st. na Uniwersytecie Warszawskim, w 2014 roku obroniła pracę licencjacką U źródeł polskiej muzyki elektroakustycznej. Muzyka Włodzimierza Kotońskiego do miniatur eksperymentalnych i nadal kontynuuje tę tematykę badawczą, w kręgu jej zainteresowań pozostają muzyka XX i XXI w. oraz związane z nią zagadnienia estetyczne, a także inne ujęcia muzyki w różnych kontekstach.

——————–

gośkaMałgorzata Majewska – rdzenna lublinianka i „Twarz Lublina”, absolwentka Liceum Plastycznego im. Józefa Chełmońskiego w Nałęczowie, z wykształcenia architekt krajobrazu. Z potrzeby serca kuratorka i animatorka kultury. Pomysłodawczyni lubelskiej inicjatywy studenckiej Galeria Jednego Obrazu, od niedawna również kuratorka w jednej z komercyjnych galerii. Autorka bloga rysunkowego Wybebeszam, na którym zdarza się jej subiektywnie oceniać otaczającą ją rzeczywistość. W 2014 roku nominowana do Żurawi – lubelskich wyróżnień kulturalnych w kategorii animator kultury. Ma za sobą dwie wystawy indywidualne (Teatr Druga Strefa, Warszawa; Lapidarium, Sandomierz). Jeździ rowerem. Po Lublinie.

——————–

rospKarolina Rospondek – ukończyła wydział Wiedzy o Teatrze warszawskiej Akademii Teatralnej, przewinęła się też przez polonistykę UW, co jednak nie zaskutkowało żadnym papierem. Działa jako krytyczka i dziennikarka, luźno współpracując z periodykami o tematyce teatralnej, ostatnio także z magazynem HIRO, pracuje w Instytucie Teatralnym im. Z. Raszewskiego w Warszawie. Lubi muzykę eksperymentalną i eksperymentalne podejście do życia.

——————–

pawełPaweł Jeleniewski – specjalista od muzyki filmowej i tej niemodnej, przeważnie błędnie nazywanej „poważną”, albo „klasyczną”. Urodzony o sto lat za późno. Albo za wcześnie. Niedoszły kompozytor, filmowiec i kabareciarz, ale jeszcze z perspektywami. Niepoprawny optymista.

——————–

szymSzymon Kazimierczak – krytyk teatralny, od 2012 roku pracuje jako redaktor miesięcznika „Teatr”, gdzie prowadzi dział „Przegląd”, poświęcony tzw. obrzeżom: offowi, tańcowi, lalkom, operze, festiwalom, zagranicy. Członek redakcji kwartalnika „IDEO-GRAM”. Współtwórca i gitarzysta zespołu muzycznego DLA KONTRASTU.

——————–

mik2Mikołaj Adamiec-Siemiątkowski – filolog klasyczny, redaktor-stylista w poważnym wydawnictwie, niespełniony pisarz, piłkarz, aktor, gwiazdor rocka, redaktor naczelny nieregularnika „Słowik Poranny”. Publikował we „Frondzie”, ale się nie przyznaje.

——————–

kasprzakJakub Kasprzak – reżyser teatralny specjalizujący się w małoobsadowych spektaklach granych po strychach. Ukończył warszawską Akademię Teatralną. Pisze z braku lepszego zajęcia, również do różnych poważnych periodyków. Lubi capoeirę, jogę, improwizację kontaktową i szachy, ale najbardziej swoją żonę, Martę.

——————–

kocemba fx

Joanna Kocemba – absolwentka łódzkiego kulturoznawstwa i teatrologii, doktorantka w Instytucie Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego (planowany tytuł rozprawy: Teatr ku zmianie społecznej), członkini zespołu specjalizacji Animacja Kultury i zespołu studiów podyplomowych Pedagogika Teatru, współpracowniczka Teatru Węgajty. Oprócz tego lubi czasem pojechać w jakieś nieokiełznane rejony i najlepiej, żeby nie były to te, które są 120 km od Łodzi w kierunku północno-wschodnim.